joi, 1 noiembrie 2012

Tarina Alexandra Feodorovna

         "Niki, I am coming to you"
 - Tarina Alexandra Feodorovna

                In noaptea de 1 noiembrie 1860, la palatul Alexandru din Tsarkoe Selo murea Tarina Alexandra Feodorovna. Tarina si-a supravietuit sotul cu cinci ani, dar sanatatea sa s-a inrautatit in mod constant. Acest lucru a facut-o sa petreaca iernile departe de Rusia. In 1859, Alexandra Feodorovna scria "Mi-e dor de tara mea si imi reprosez ca cheltuiesc atatia bani intr-un timp cand Rusia are nevoie de fiecare rubla. Dar tusesc si plamanii mei bolnavi au nevoie de clima sudica". In toamna anului 1860, doctorii spuneau ca Imparateasa nu poate supravietuii iernii, daca nu paraseste Rusia. Alexandra a decis sa ramana in St. Petersburg, nedorind sa moara departe de tara sa.

           Tarina Alexandra Feodorovna s-a nascut in 1798, ca  printesa Charlotte a Prusiei, fiind cea mai mare fiica a regelui Frederick Wilhelm III si a sotiei sale, printesa Louise de Mecklenburg. Copilaria printesei a fost marcata de razboaiele cu Napoleon. La 12 ani, Charlotte isi pierde mama, a carei memorie o va pretui toata viata. Din acest moment, ea devine cea mai importanta femeie de la curtea prusaca.

               In 1814, Marele Duce Nicolae Pavlovici si Marele Duce Mihai Pavlovici, fratii tarului Alexandru I, au vizitat Berlinul. Nicolae Pavlovici a ramas incantat de armata prusaca, dar si de fiica regelui Prusiei, Charlotte. Cei doi s-au casatoit in 1817, printesa Charlotte de Prusia devenind Marea Ducesa Alexandra Feodorovna. A fost o casatorie din dragoste, cei doi fiind un cuplu unit pentru tot restul vietii. Peste ani, Alexandr Feodorovna va scrie "Am fost extrem de fericita cand mainile noastre sau unit ... Cu o incredere desavarsita, mi-am pus viata in mainile lui Nicolae al meu, si el niciodata nu m-a dezmagit". Nikky si Mouffy, cum isi spuneau cei doi au avut opt copii: Alexandru II, Maria Nicoleievna, Olga Nicolaeievna, Alexandra Nicolaievna, Elisabeta Nicolaievna, Constantin Nicolaievici, Nicolae Nicolaievici si Mihai Nicolaievici. Alexandra Feodorovna a fost o sotie ce isi adora sotul si o mama devotata.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu